Dołożenie dodawkowego przycisku w miejsce zaślepki
Witam serdecznie.
Koledzy, powiedzcie mi, czy ktoś kiedykolwiek próbował, najlepiej z pozytywnym wynikiem, dołożyć do O1 FL dodatkowy przycisk w miejscu zaślepki? Dorobiłem oświetlenie wnętrza oraz follow me home, a teraz chciałbym mieć możliwość wyłączenia tego wszystkiego, aby w czasie dnia się niepotrzebnie nie świeciło. Dorobiłem już przycisk lecz wisi sobie luzem na kablach co jest dość niewygodne, więc wolałbym aby był on nie widoczny i bardziej praktyczny oraz nie chciałbym też dziurawić żadnych plastików.
Czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć?
Z góry przepraszam, jeśli się powtórzyło (widziałem kiedyś post w którym ktoś prezentował takie coś dodatkowo z wbudowaną diodą sygnalizującą czy przycisk został wciśnięty czy nie, lecz teraz nie mogę tego postu znaleźć)
A czy ten przelącznik jest takiego samego typu jak ogrzewanie szyby? Tzn. czy wciskając zmienia on położenie ON/OFF czy jest takiego typu jak otwieranie wlewu oraz ASR/EPS tzn , że wysyła tylko i wyłącznie impuls, że przycisk został wciśnięty. Może ktoś ma inny patent na dodanie dodatkowego przycisku tak aby zytnio nie ingerować w plastiki?
Nie wiem jakiego typu to sygnal, trzeba by przesledzic schemat elektryczny do O1, impuls to tez nie problem, bo montuje sie przekaznik bistabilny i po sprawie.
Kwestia dostania tego guzika, moze graniczyc z cudem :twisted:
Wydaje mi sie ze latwiej bedzie dorwac do ogrzewania tylnej szyby i w tym przerobic najwyzej napis. Nie wiem jak, ale moze jakos sie da
A myślisz, że wszystkie przyciski są takie same i można je dowolnie zamieniać miejscami? Boje się, że w tym może leżeć problem, że nie będzie się dało zamocować 2 przycisku ogrzewania szyby ;/
CiociaKrysia, mocowania są raczej inne, mianowicie:
Jak kupiłem auto to brakowało mi zaślepki 2 od lewej strony. Kupiłem w ASO, i okazało się że sprzedana mi została 2 ale licząc od strony prawej (czyli druga środkowa). W praktyce ma inny kierunek zaczepów, trzeba było jeden wyrwać i lata jak psu ...
Trochę jest zabawy ze zrobieniem/zlutowaniem i spasowaniem częsci ruchomych korpusu i suwadła tego wyłacznika, ale można to zrobić dość łatwo.
Zastosowanie/przestawienie innego wyłacznika raczej się nie uda, bo różnią się klawisze i otwory w pulpicie, a to dlatego, aby nie pomylić miejscami.
Jeżeli się chce ominąć zabawę w dorabianie nowego korpusu, to najprościej będzie zakupić np. na Allegro, wyłącznik do włączania ogrzewania szyby, uciąć klawisz i w to miejsce wkleić/dopasować zaślepkę jako nowy klawisz. Oczywiście trzeba będzie jeszcze dopasować otwór w pulpicie, oraz połączyć, zamontować podświetlenie i kontrolkę włączenia (bardzo przydatna). Oryginalne podświetlenie będzie "trudno" wykorzystać.
Można też zamontować przełącznik błyskawiczny, dżwigniowy lub przyciskowy, w samej zaślepce, np. w ten sposób:
Ten przełącznik służy do obsługi monitora.
Taki montaż ma tą zaletę, że można obok siebie zamontować np. dwa, albo i trzy przełączniki razem z kontrolkami, a jak coś się nie uda, zawsze można dokupić nową zaślepkę.
Pod kierownicą z prawej strony, pod dżwignią wycieraczek jest dżwidnia (joystik) do sterowania radiem. Stacyjka jest zakryta plastykową płytką bo z niej nie korzystam, ponieważ w samochodzie jest zamontowane urządzenie pod nazwą "przycisk start-stop", i przycisk tego urządzenia jest zamontowany w dżwigni zmiany biegów. Na fotce widać ten przycisk na górze gałki zmiany biegów.
Pod radiem, idąc od lewj strony: wskażnik poziomu płynu spryskiwaczy, woltomierz, wyświetlacz uniwersalnego sygnalizatora stanu samochodu. Całkiem z prawej strony, pudełko "identyfikacji" współpracującej z zabezpieczeniem. Jest na widoku, bo zabranie, odłączenie, tym bardziej unieruchomi samochód, a poprostu pasowało zamontować tam, bo z boku widoczna jest kontrolka dzialania (widoczna tylko od strony kierowcy).
Wszystkie te urządzenia i wiele innych, których nie widać są opisane tu:
Jedynie co mi się spodobało to wskaźnik włączonego biegu i by się przydało przycisk start/stop a reszta udogodnień jak dla mnie nie potrzebna;p ale to nie moje auto i Tobie Marian 2, ma się podobać i służyć
Zawsze prawda jest taka, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeżeli ktoś nie ma jakiegoś urządzenia w samochodzie i obchodzi się bez niego, zawsze bądzie twierdzić że jest ono nie potrzebne. Ja na przykład nie mam świateł dziennych i klimatyzacji, mógłbym te problemy z łatwością rozwiązać, ale uważam, że mnie nie są potrzebne. Wszystkie te urządzonka nie są żadną nowością, są stosowane w samochodach, i gdyby były już w samochodzie z pewnością nikt by ich nie wyłączył, tylko korzystał. Traktuję te sprawy hobbystycznie, i kto zechce może skorzystać, nie koniecznie od razu ze wszystkiego. A jeżeli skorzysta, i zrobi własnoręcznie, lub z czyjąś pomocą to będzie to zreguły bardzo mały koszt.
Odnośnie zegarka, to ten oryginalny "nie nadaje się do użytku", bo chyba wszyscy zawsze mają włączone chwilowe wskazania zużycia paliwa. Manipulowanie dżwignią po to aby zobaczyć godzinę to nie to, przynajmniej dla mnie. A też i pasażerowie widzą godzinę. Wygoda przede wszystkim.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=12243
Trochę jest zabawy ze zrobieniem/zlutowaniem i spasowaniem częsci ruchomych korpusu i suwadła tego wyłacznika, ale można to zrobić dość łatwo.
Zastosowanie/przestawienie innego wyłacznika raczej się nie uda, bo różnią się klawisze i otwory w pulpicie, a to dlatego, aby nie pomylić miejscami.
Jeżeli się chce ominąć zabawę w dorabianie nowego korpusu, to najprościej będzie zakupić np. na Allegro, wyłącznik do włączania ogrzewania szyby, uciąć klawisz i w to miejsce wkleić/dopasować zaślepkę jako nowy klawisz. Oczywiście trzeba będzie jeszcze dopasować otwór w pulpicie, oraz połączyć, zamontować podświetlenie i kontrolkę włączenia (bardzo przydatna). Oryginalne podświetlenie będzie "trudno" wykorzystać.
Można też zamontować przełącznik błyskawiczny, dżwigniowy lub przyciskowy, w samej zaślepce, np. w ten sposób: ObrazekObrazek
Ten przełącznik służy do obsługi monitora.
Taki montaż ma tą zaletę, że można obok siebie zamontować np. dwa, albo i trzy przełączniki razem z kontrolkami, a jak coś się nie uda, zawsze można dokupić nową zaślepkę.
Chlopie co Ty cpasz? he he to sie na wiocha.pl nadaje
Temat jest o montowaniu dodatkowych urządzeń/przełączników. Jeżeli Kol. "noso" co kolwiek zrobił własnoręcznie w swoim samochodzie (mogę się mylić, ale myślę że nigdy nic nie zrobił, a nawet jestem o tym przekonany), może tu zademonstrować, a wtedy zobaczymy, czy to nie jest przypadkiem "wiocha".
Komentarz